Sunday, April 18, 2010

Έλα Αλέκο...

ο φίλος μου ο Αλέκος, μου έστειλε το πιο κάτω email:

Το ταξί παντού στην Ευρώπη, είναι πανάκριβο. Για παράδειγμα στο Μόναχο μια διαδρομή μέχρι το αεροδρόμιο της πόλης, αντίστοιχη με τη διαδρομή έως το Ελ. Βενιζέλος, κοστίζει τρεις φορές περισσότερο απ’ ότι εδώ! Διαρκεί γύρω στα 40 λεπτά, χρόνος αρκετός για ενδιαφέρουσα κουβέντα.

Θα περίμενα ο συνομιλητής μου, που είναι οδηγός και ιδιοκτήτης του ταξί, να είναι ευχαριστημένος με τη δουλειά του, αφού το κόμιστρο που εισπράττει είναι υψηλότατο. Ο ίδιος όμως υποστηρίζει πως το μεροκάματο επαρκεί απλώς να διαβιεί η τετραμελής οικογένεια του. Μέχρι εκεί. Δεν υπάρχουν περιθώρια για διασκέδαση, ταξίδια, έξτρα αγορές, έκτακτα έξοδα.

Η αλήθεια είναι πώς το κόστος της ζωής στην πλούσια Βαυαρία είναι πολύ υψηλό, ενώ τα μεροκάματα έχουν συμπιεστεί, με συνέπεια να έχει μειωθεί η δουλειά. Όμως το πραγματικό πρόβλημα του, όπως λέει ο ίδιος, είναι οι φόροι. Σχεδόν το 50% της είσπραξης πάει στο κράτος! Κατ’ αρχήν είναι ο ΦΠΑ που αποδίδει κάθε μήνα, γύρω στα 1000 ευρώ, όπως προκύπτει από τις αποδείξεις που υποχρεωτικά κόβει. Είναι επίσης οι φόροι που πληρώνει μέσω της φορολογίας των (πανάκριβων) καυσίμων, όπως και οι φόροι που επιβαρύνουν τις επισκευές και τη συντήρηση του αυτοκινήτου του.

Κυρίως όμως είναι ο φόρος που πληρώνει στο τέλος του χρόνου, τεκμαρτός μεν, σε κλίμακα όμως που προκύπτει από τα χιλιόμετρα που έχει κάνει στη διάρκεια όλης της χρονιάς. Μάλιστα αν θελήσει να ταξιδέψει για διακοπές με το ταξί του, θα το δηλώσει στον κράτος, θα αφαιρεθούν τα χιλιόμετρα μεν, αλλά θα πληρώσει ένα σημαντικό αντίτιμο, όχι λιγότερο από 150- 200 ευρώ! Με άλλα λόγια ο γερμανός φίλος αποδίδει ετησίως στο κράτος από 14 έως 18 χιλιάδες ευρώ, πλέον των φόρων σε καύσιμα και επισκευές.

Είναι δε αδιανόητο να κλέψει. Συνεργεία της εφορίας θα τον ελέγξουν, αντιγράφοντας επί τόπου από το GPS του ταξί ηλεκτρονικά, όλες τις διαδρομές του τελευταίου 48ωρου και συγκρίνοντάς τις με τις αποδείξεις που έχει κόψει. Το πρόστιμο αν παρανομήσει είναι επαχθές και ο κίνδυνος αφαίρεσης της άδειας μεγάλος. Επίσης κάθε 18 μήνες θα αντιγραφούν στον υπολογιστή της εφορίας όλα τα δεδομένα από την κάρτα μνήμης του ταξιμέτρου!

Και αν φοβάστε μήπως σας έκλεψε, αρκεί να πάτε με την απόδειξη πληρωμής στην τροχαία. Αναγράφει που σας πήρε, που σας πήγε, πόσα χιλιόμετρα και πόση ώρα έκανε. Με βάση τα στοιχεία αυτά η αστυνομία υπολογίζει αν η χρέωση ήταν σωστή ή όχι. Αν όχι, σε 24 ώρες θα του έχει αφαιρεθεί η άδεια για 6 μήνες! Σε περίπτωση υποτροπής θα του αφαιρεθεί δια παντός!

Κατά πρώτον, οποιαδήποτε προσπάθεια για συγκρίσεις με τα καθ’ ημάς απλώς είναι απογοητευτική! Κατά δεύτερον, γίνεται εν μέρη αντιληπτός ο λόγος που η πλειοψηφία των Γερμανών, εναντιώνεται στην συμμετοχή της χώρας τους στην οικονομική στήριξη της Ελλάδας

Αλέκος




------------------

Εγώ απάντησα:

Να του πεις του Γερμανού ταρίφα πως... όλα αυτά είναι για να μην κλέψει δεκάρα από τους φόρους. Τίποτα δεν τον εμποδίζει να κάνει μια τεράστια βόλτα τον δύσμοιρο τουρίστα που θα πέσει στα χέρια του, για να αυξήσει ( με πουστιά) τα έσοδα του. Το έχω πάθει προσωπικά στην Γερμανία των νόμων και της φορολογικής συνείδησης.


Αλέκο, το έχω πει πολλές φορές, αλλά οι περισσότεροι δεν το καταλαβαίνουν. Εγώ χρεώνω ας πούμε 1000 ευρώ για την δουλειά μου. Δεν λέω, θα μπορούσα να χρεώνω και 900 ή 800 ας πούμε, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα έβγαινα να χρεώνω 450!!!

Εάν σε χρεώσω 1000 με απόδειξη, τα 200 (περίπου) θα είναι ο ΦΠΑ, οπότε μένουν 800, εκ των οποίων τα 350 σχεδόν θα μου τα πάρουν σε φόρο. Άρα, εγώ θα πάρω καθαρά 450. Δεν βγαίνει!!!

Αποτέλεσμα, σε καθεστώς μη φοροδιαφυγής, εγώ θα έπρεπε να ζητάω 2000 αμοιβή, να φύγουν τα 400 στον ΦΠΑ, και από τα 1600 που παίρνω να μείνουν καθαρά τα 900 στην τσέπη μου.

Κι επειδή με 2000 αμοιβή, οι περισσότεροι πελάτες μου δεν θα μου ανέθεταν την δουλειά, αυτομάτως θα έπρεπε να χρεώνω ακόμα περισσότερα τον καθένα που θα μου ανέθετε την δουλειά, γιατί θα είχα λιγότερη πελατεία με τέτοιες τιμές!!!

Όσο λοιπόν υπάρχει φοροδιαφυγή γενικά, είσαι αναγκασμένος να κάνεις και εσύ, γιατί εάν ήσουνα μόνο εσύ έντιμος φορολογούμενος, θα έπρεπε να έχεις διπλάσια ή και τριπλάσια τιμή σε σχέση με τον ανταγωνισμό σου.
Πράγμα που θα σε οδηγούσε στο κλείσιμο, άμεσα.

Όταν όλοι οι ταξιτζήδες αναγκαστούν να γίνουν σαν τους Γερμανούς συναδέλφους τους, τότε θα τριπλασιαστεί όντως η τιμή τους, και από μέσο μαζικής συγκοινωνίας όπως είναι στην Ελλάδα, θα κατέληγε το ταξί σε είδος πολυτελείας, οι δε ταξιτζήδες φτωχότεροι από ότι είναι σήμερα, ή στην καλύτερη των περιπτώσεων στα ίδια σχεδόν επίπεδα, οι ελάχιστοι που θα επιβίωναν.

Αντώνης

No comments: